Contracte de sponsorizare
Codul Fiscal permite încă din anul 2004 ca firmele să redirecționeze 20% din impozitul pe profit datorat statului către un ONG, făra nici o cheltuiala suplimentară, dar se numara inca foarte puține companii care uzează această facilitate.
Suma redirectionată nu poate fi mai mare de trei la mie din cifra de afaceri, iar plațile trebuie făcute până la 31 decembrie, pentru ca suma să poată fi scăzută din impozitul pe profit aferent anului fiscal.
Daca primele 100 de firme cu cel mai mare profit din România ar direcționa 20% din impozitul pe profit către o cauză nobilă, suma totală s-ar putea ridica la peste 50 milioane de euro.
Cum pot companiile redirecționa 20% din impozitul pe profit
Modalitatea de redirecționare este foarte simplă. Compania își calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie cu contract de sponsorizare cu ONG-ul pe care dorește să îl susțină, iar cheltuielile sunt deductibile.
Acest tip de sponsorizare nu presupune alte cheltuieli suplimentare și nu afectează profitul net al companiei.
Care sunt avantajele redirectionării a 20% din impozitul pe profit
Avantajele unui asemenea tip de donații este că reprezentanții companiilor au libertatea de a alege destinația unei sume, care în alte condiții ar ajunge oricum la stat, și, în plus, contribuie la o cauză nobilă, făra niciun fel de cheltuială. De asemenea, contribuția fiecarei companii ar putea determina un progres semnificativ în soluționarea și prevenirea problemelor sociale, și de ce nu a mediului social în care trăim.
Descărcați Contractul de Sponsorizare pentru suport financiar, produse sau servicii aici
Multumim!